021-3779382

۵ روش برای توسعه‌ی برند از طریق اینستاگرام

۵ روش برای توسعه‌ی برند از طریق اینستاگرام

آیا شما از اینستاگرام برای توسعه ی کسب و کار خود استفاده می کنید؟

آیا تمایل دارید فعالیت خود را در اینستاگرام مفید تر و با بازدهی بیشتر انجام دهید؟

پیاده سازی چند ترفند ساده در بازاریابی تان از طریق اینستاگرام می تواند بازدید و تعامل بیشتری را با مشتریان ، برای شما به ارمغان آورد.

در این مقاله در این مورد بحث خواهیم کرد که چگونه محتوایی مناسب تر برای برندتان در این شبکه ی اجتماعی تولید کنید.

صفحه اینستاگرام

صفحه اینستاگرام

هشتگ را در آغوش بگیرید!

استفاده از هشتگ هایی که به پست های شما در اینستاگرام ارتباط دارند ، ماهیت محتوای شما را برای کاربران بیشتری شفاف سازی می کند.

انجام این کار باعث افزایش تعامل با کاربران و هم چنین افزایش دنبال کنندگانتان (Followers) خواهد داشت.

برای کسانی که با هشتگ گذاری آشنایی کمتری دارند باید گفت که هشتگ ها ، کلمه یا کلمات کوتاهی هستند که ماهیت کلیِ موضوع یک پست را بیان می کنند ، و برای تبدیل این کلمات به هشتگ فقط کافیست قبل از آن ها یک علامت # بگذارید.

برای مثال: #اینستاگرام #شبکه_های_اجتماعی #بازاریابی

اشتباه رایج در هشتگ گذاری:

حواستان باشد زمانی که هشتگ تان بیشتر از یک کلمه باشد ، کلمات را با space جدا نکنید!

مثلا به جای نوشتن: #خدمات سئو #بهینه سازی سایت #بهینه سازی موتورهای جست و جو ؛ باید بنویسید:

#خدمات_سئو #بهینه_سازی_سایت #بهینه_سازی_موتورهای_جست_و_جو

یعنی به جای space از Underline استفاده کنید ( _ ) ؛البته Dash ( – ) را با Underline ( _ ) اشتباه نگیرید!

تحقیق در مورد تعداد کل پست های یک هشتگ:

شما می توانید بفهمید که برای هر هشتگی به طور کلی چه تعداد پست در اینستاگرام تولید شده است.

هشتگ های پرطرفدار مربوط به کسب و کار خود را حتما در پست های خود درج کنید.

می توانید از طریق بخش جست و جوی اینستاگرام و تب Tags و هم چنین در هنگام هشتگ گذاری ، از تعداد پست های هر هشتگ در اینستاگرام مطلع شوید.

ضمنا فراموش نکنید که حتما نام برند خود را نیز هشتگ کنید.

مانند: #آویژه

هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ اینستاگرام

هشتگ اینستاگرام

تعامل با مخاطبان:

برای موفقیت بیشتر در بازاریابی از طریق اینستاگرام ، بسیار حیاتی ست که زمانی را برای مخاطبان خود و دیگر کاربران اختصاص دهید.
تحقیق کنید که معمولا چه پست ها و هشتگ هایی بیشترین لایک و کامنت را نصیب می شوند ، به آن هشتگ ها بروید و مردمی که آن ها را لایک می کنند یا برایشان کامنت می گذارند پیدا کنید ، به پروفایلشان بروید ، عکس هایشان را لایک کنید و برایشان کامنت بگذارید. البته دقت کنید که کامنت های مفید برایشان بگذارید نه اسپم و نه تبلیغ! این طور فرض کنید که دوست شماست.

این کار ها باعث می شود تا مخاطبانی مناسب ، درگیر برند شما شوند و صد البته باعث افزایش Follower واقعی و مفید می شوند

راه اندازی یک مسابقه:

این آرزو که بدون انجام کار خاصی ، چیزی نصیبمان شود برای همه وجود دارد و ما می تونیم از این ویژگی انسان ها برای تحقق اهداف خود استفاده کنیم!

از محبوبیت و جامعیت (Popularity) صفحه ی اینستاگرامتان برای برگزاری مسابقات و جذب کردن فالوور های بیشتر استفاده کنید.
تدارک یک مسابقه در اینستاگرام یک راه عالی برای ایجاد هیجان و فعالیت در صفحه ی شماست و باعث می شود تا کاربران با نام برندتان بیشتر درگیر شوند.

اگر هم زمان با تدارک این مسابقه به هشتگ گذاری ها ، لایک و کامنت گذاری برای مخاطبان مفید خود ادامه دهید ، قطعا هیجان و رقابت بیشتری را برای مسابقه ی خود و در نتیجه افزایش شهرت نام برند خود رقم زدید.

اطلاع رسانی درباره ی صفحه ی اینستاگرام خود:

شرایطی را فراهم آورید تا کسانی که از طریق درگاه های دیگری با شما در ارتباط هستند نیز به جامعه ی هواداران اینستاگرامی تان بپیوندند.

منظور از این درگاه های ارتباطی ، وب سایت و وبلاگ های برندتان ، صفحه ی لینکدین (LinkedIn ) ، فیس بوک ، تویتر و حتی درگاه های ارتباطی مانند کارت ویزیت و پروپوزال هایتان می باشد.

سعی کنید به مخاطبانی که در این درگاه ها دارید این موضوع را القا کنید که می توانند در صفحه ی اینستاگرام شما اتفاقی مفید نصیبشان شود ؛ که این اتفاقات می تواند یافتن پاسخ برخی پرسش ها ، آشنایی بیشتر با برخی از مباحث یا محصولات و خدمات و… باشد.

به طور خلاصه یک انگیزه ای را برای فالو شدن توسط این افراد برایشان تدارک ببینید.

پست های بصری را فقط به اشتراک گذاری در اینستاگرام محدود نکنید:

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت روز افزون اینستاگرام نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر این است که مردم نسبت به محتوای بصری ابراز علاقه ی بیشتری نشان می دهند.

از این جذابیت استفاده کنید و محتواهای بصری (visual content) خود را فقط به اینستاگرام محدود نکنید و از آن ها در شبکه های اجتماعی دیگر و درگاه های دیگر ارتباط با مشتری نیز استفاده کنید.

ابراز علاقه ی مردم به اینستاگرام پیام مهمی را به ما می رساند که محتواهای بصری ، در حال حاضر یکی از مهم ترین راه های افزایش محبوبیت و شهرت برند در هر جامعه ای من جمله کشور ما می باشد.

سخن نهایی

اینستاگرام ماه هاست که محبوبیت روز افزونی نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر من جمله فیس بوک کسب کرده است.
یک درگاه بصری مانند اینستاگرام در حال حاضر یکی از بهترین ، مناسب ترین و کم هزینه ترین کانال ها برای ابلاغ پیام ، توسعه و افزایش شهرت برندتان می باشد.

Share
بدون نظر

نظر دهید