021-3779382

مزایای طراحی ریسپانسیو سایت در سئو

مزایای طراحی ریسپانسیو سایت در سئو

مزایای طراحی ریسپانسیو سایت در سئو

وب سایت با طراحی ریسپانسیو به وب سایتی می گویند که طراحی صفحات آن به گونه ای ست که بازدید از آن وب سایت برای مخاطبانی که از تلفن هوشمند ، تبلت یا دیوایس های مختلف استفاده می کنند ، بهینه سازی شده باشد.

یک وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا ، نسبت به تغییر اندازه ی صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده کاربر واکنش نشان می دهد ، به طوری که قالب ، کادر بندی ها و ترتیب قرار گیری جملات به گونه ای جمع می شوند، گسترش می یابند یا جابه جا می شوند که در صفحه نمایشی با آن اندازه به راحتی وب سایت قابل بازدید باشد.

به طور مثال برای فهمیدن این که یک وب سایت ، ریسپانسیو هست یا نه ، می توانید صفحه مرورگرتان را کوچک کنید ، طول و عرض آن را کم و زیاد کنید یا از یک تبلت یا موبایل برای بازدید آن وب سایت استفاده کنید و تغییرات نحوه ی نمایش وب سایت را در هرکدام مشاهده کنید.

تاثیر ریسپانسیو بودن وب سایت در سئو

الگوریتم های گوگل

اولا گوگل به وب سایت های Responsive علاقه دارد؛ زیرا با توجه به الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل و آپدیت های آن ، موضوعاتی مانند تجربه کاربر در استفاده از یک وب سایت ، مدت زمان سپری شده یک کاربر در آن و نیز Bounce rate آن از اهمیت روز افزونی برخوردار است ؛ و با توجه به این که حدود ۴۰ درصد از کاربران از تلفن های هوشمند و تبلت برای جست و جو در صفحات اینترنتی می پردازند ، اهمیت طراحی ریسپانسیو برای یک وب سایت مشهود است.

زمانی که یک کاربر با تلفن همراه خود عبارتی را جست و جو کند و بر روی وب سایت شما کلیک کند ، اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد و به تبع آن ، بازدید از آن برای کاربر سخت باشد بلافاصله بر روی دکمه ی بک کلیک خواهد کرد و تکرار این اتفاق باعث کاهش رتبه ی شما در نتایج جستجو می باشد.

محتوای Duplicate

برخی از صاحبان وب سایت ها اقدام به طراحی وب سایت جداگانه ای برای مخاطبان موبایلی شان می کنند ، به طوری که همه ی مطالب وب سایت اصلی شان را در آن کپی می کنند.

این اقدام باعث می شود گوگل محتوای هردو وب سایت را Duplicate یا تکراری به حساب آورد.انگار که شما از مطالب کپی پیست شده استفاده کرده باشید ، و این باعث کاهش شدید رتبه ی شما در نتایج جستجو می شود.

سئو به صرفه

می توانید به جای داشتن دو وب سایت و صرف وقت و هزینه ی بسیار برای سئو کردن آن ، منطقی تر است که اقدام به ریسپانسیو کردن طراحی وب سایت خود کنید و فقط یک وب سایت را سئو کنید.

Good bye or Good buy?

زمانی که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند می تواند با شما خداحافظی کند (Good bye) یا این که آن قدری که باید جذب وب سایت شما شده باشد تا از شما خرید کند (Good buy).

دقت کنید ، آن چه که در نهایت پس از سئوی سایت و بهینه سازی رتبه ی وب سایتتان در موتور های جست و جو و افزایش بازدیدتان اهمیت دارد ،این است که “خرید” نهایی صورت گیرد.وگرنه رتبه ی اول نتایج جست و جو بودن هم………

چه فایده ای خواهد داشت؟!!

Share
بدون نظر

نظر دهید