021-33779382

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

پرداخت به ازای کلیک (Pay Per Click) در واقع نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان تبلیغات به وب سایت یا رسانه تبلیغ دهنده هدایت می شوند و هزینه آن بر اساس تعداد کلیک ها پرداخت می شود.

استفاده از روش PPC یکی از پر طرفدارترین روش های تبلیغات آنلاین می باشد. برای مثال تبلیغات گوگل اد (Google Adwords) که در نتایج جستجویش ظاهر می شود از سیستم PPC استفاده می کند. به این معنا که به ازای هر کلیک که بر روی لینک شما می شود، مبلغی از اعتباری که پیش گوگل دارید کم می شود.

می توان تبلیغات بنری را نیز به همین روش انجام داد. یعنی شما بنری برای معرفی کسب و کار خود طراحی می کنید و فقط در ازای کلیک هایی که بر روی آن می شود هزینه تبلیغات را پرداخت می کنید.

مزایای تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی بر روی کاغذ ایده ی مناسبی به نظر می رسدزیرا شما بودجه تبلیغاتتان کاملا بر اساس بازخورد تبلیغات تان خرج می شود.معمولا شرکت هایی که سرویس تبلیغات کلیکی ارائه می دهند امکانات مختلفی را برای مدیریت تبلیغاتتان در اختیار شما میگذارند که با این امکانات و اطلاعات می تونید آمار مناسبی از بازخورد تبلیغاتتان به دست بیاورید و رفتار مشتری هایتان را نسبت به کالا یا خدمات و روش های تبلیغاتی خودتان مورد سنجش قرار دهید.

معایب تبلیغات کلیکی

شرکت های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت که این خدمات را ارائه می دهند ، این طور اقدام می کنند که از بین چند وب سایت رقیب در حوزه ی کاری شما ، هر کدام مبلغ بیشتری پرداخت کند ، انتخاب می شود.
اگر بودجه ی کافی را برای این تبلیغات ندارید بهتر است قید آن را بزنید! چون به هر حال این وب سایت ها بابت کلیک از شما پول می گیرند نه مشتری!

شما در صورتی می توانید از این نوع تبلیغات بهره ببرید که به خوبی بر روی کیفیت وب سایت خود و نیز بهینه سازی خدمات خود کار کرده باشید ، تا کلیک کردن ها به جذب مشتری ختم شود.

به طور کلی این روش ، راهی مناسب برای دیده شدن وب سایت و کسب و کارتان است ، اما سوال اصلی که باید از خودتان بپرسید این است که اگر من می خواهم دیده شوم ؛ محصول یا خدمات یا وب سایت مناسبی برای دیده شدن دارم؟
اگر غیر از این است پس همان بهتر که دیده نشوید!

سعی کنید در مرحله ی اول در راستای یک سری فاکتور های اساسی برای بهبود کسب و کارتان بپردازید ، مانند:

  • نام و لوگوی مناسب برای کسب و کارتان
  • وب سایت جذاب (نه لزوما گرافیکی و پر حجم)
  • سهولت بازدید از وب سایت شما برای مخاطبان ، در دسترس بودن نیاز ها و اطلاعات لازم برای مشتری.
  • معرفی رزومه ای موفق از کسب و کارتان می تواند برای اعتماد سازی در مشتری مفید باشد.

حال که از کیفیت وب سایت و خدمات خود مطمئن تر هستید می توانید از این روش بهره ی کافی را ببرید!

Share
بدون نظر

نظر دهید